Året var 2011

Januari
Jag började på ett nytt jobb, sydde om och sydde nytt, bakade Focaccia, vek origami och började rita med Markers igen.



Februari
Jag var på Furniture Fair i Stockholm, träffade trevliga Ernst för ett kort ögonblick, tillverkade ett kakfat av gammalt porslin och syde en Snövit-klänning.



Mars
Jag skaffade knepiga hushållsfärger i Skåne, jobbade på en mässa i Malmö, var på kalas på Teneriffa, shoppade lite mer i Skåne och såg årets första snödroppar.



April
Vi grillade för första gången 2011, jag bakade egna dammsugare, det tillverkades gelégodis, fikade i Tylösand, åkte Longboard och var hemma i Hjo.



Maj
Vi var med i Ambjörnarps Långpromenad, sprang Göteborgsvarvet och trodde jag skulle dö på kuppen. Vi påbörjade vår flytt från Kaptensgatan och sekelskiftslägenheten till något större och bättre.



Juni
Bloggandet i juni var magert och saknade bilder då vi bodde i flyttkartonger och saknade Internet. I Juni anade jag inte att min vardag skulle förändras så abrupt.

Juli
Jag tillverkade en "pizza-birtday-cake" av marsipan och kreativitet, Daniel tog med mig på premiären av Harry Potter and the Deathly Hallows. Jag firade min 25-årsdag. Vi såg Håkan Hellström. Jag åt munkar i Landskrona mitt i natten, tillverkade ett köksmöblemang för 10 personer, hade fikavecka på jobbet när alla andra var på semester. Blev arbetslös.



Augusti
Red Islandshästar med Daniel, klättrade i Nimis, tog med Jay och Sara till Hjo. Vi var på sista Uddebofestivalen, seglade i Vättern, spelade Ticket to Ride. Jag var på GötaKanalRock med mamma och firade hennes födelsedag med en stor trädgårdsfest.



September
Det blev skivmässa i Folkets Park och jag började lära känna en ny fin vän. Jag vann ett laptop-case från P3, gjorde om väldigt många lampor från Amnesty, sydde gardiner, åt kantareller, skaffade ett canvas-lager, simmade och var på Tjejhelg i Jönköping.



Oktober
Vi eldade i vår kakelugn, bakade överskattade hallonmacarons, sprang Hugoloppet, gjorde om en dörr till ett skrivbord, åt sushi och såg Sirqus Alfon. Vi blev plastmatte och plasthusse till världens vackraste katter och mamma kom på besök till Halmstad.



November
Lärde Ossi att apportera och försökte få John mindre blyg. Gick långpromenad i Tranemo och hann även med Landskrona. Köpte ett gäng kökslampor (som först hängdes upp 2012-01-01) och åkte på en fantastisk resa till Jamaica och Antigua.



December
Vi annordnade det årlig julbaket och avancerade traditionen med ett julbord. Jag tillverkade TheSkeletonManagers första T-shirt Print. Jag var på en jobbintervju, eller två, vilket resulterade i två jobberbjudanden på samma gång. Firade Jul i Hjo, Småland och Tranemo.


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som du har haft ett trevligt 2011:D

2012-01-10 @ 18:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0