självupptaget fotbolls*@"!

Självupptaget fotbollspucko hittade jag vid panten på hemköp.
Jag stod och väntade på att han skulle panta sina 3 sopsäckar med pant (notera att jag hade endast en pappåse med pet)
Efter ca. 10 min frågar jag om jag kan få gå emellan och panta mina typ 8 flaskor. Killen fräser tillbaka på otydlig småländska att han också har bråttom och kommer med komma försent! Har man bråttom om man går till hemköp i mjukiskläder och 3 sopsäckar pant?
Hepp jag fick snällt vänta. En äldre man går förbi och tittar medlidsamt på mitt (i-lands)problem och ger mig hans pant för att han inte pallar vänta på egokillen.
Jag hör tydligt att killen har hälften burkar i påsen, varför inte bara pausa, byta automat och sen fortsätta när jag pantat mina 8? Värt att stå och rota bland burkar efter pet, för att pet-automaten är hans, och ingen ska minsann få komma emellan! Jag kan ju även nämna att hans pantsiffra var uppe i över 120.- när jag började köa efter honom, så vem vet hur länge han stått där...
Jag vet att jag låter en aning bitter och oerhört lodig just nu, men detta var dagens stressmoment.
Kunde inte låta bli att väsa när jag var klar
- Och så snabbt gick det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0