Hugoloppet 2011

Jag måste ha världens mest kreativa och roliga släkt! Igår sprang jag på premiären av Hugoloppet. Ett lopp för släkten på min mammas sida, självklart var loppet döpt efter morfar. Vi var 17 startande plus en huvuddommare (morfar) och en sjukvårdare (mormor). Vi hade nummerlappar, uppvärmning till Knock On Wood och startskott. Göteborgsvarvet kan hoppa upp och sätta sig då detta var mer prestige än något annat lopp jag medverkat i. Loppet var inte längre än 3km men det räckte gott då blodsmaken var fullt påtaglig och det kändes som att pulsen skulle trilla ut genom öronen. Den varma saften efter loppet satt finfint.
På kvällen samlades vi för en fantastisk middag där det även blev prisutdelning. Jag kom på en godkänd 9:e plats men fick ändå både medalj och pris.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0