hallonmacarons

Igårkväll gjorde vi macarons. Ett bakverk som ingen i bloggvärden har kunnat missa. Macarons är/var lika omtalade som cupcakes så jag tänkte att jag får väl försöka mig på att göra dessa magnifika delikatesser.
Jag måste däremot påpeka att jag blev en aning besviken. Dessa ljuuuuuvliga, magiska och underbara franska delikatesser var inget annat än två maränger och lite smörkräm, hepp. Det skulle ju dessutom vara raketforskning att tillaga dem. Ja visst, de kanske inte är lika perfekta som "köpe-macarons" men jag tyckte att jag fick till dem i ett dugligt utförande. För er som ändå vill prova, låt marängerna vila LÄNGE innan ni gräddar och ställ inte in smörkrämen i kylen under gräddningen, använd en sprits och det kommer säkert blir lika bra som vilka macarons som helst. Macaronisarna var faktiskt bra mycket godare dagen efter och i kylskåpskallt utförande.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0