kvällen då symaskinen brann

Ibland blir man bara för trött.
Som när man har två olika syprojekt på gång och mitt i allt brinner symaskinen upp.

Okej så här var det.
Jag satt igårkväll och sydde igen en kudde för hand efter att jag hade gjort grovjobbet på symaskinen. Måhända att jag sydde med lite för hög hastighet på maskinen men jag tror inte det var den exakta orsaken till branden.
Efter ungefär 20 minuter hör jag ett underligt pysande ljud. Jag tittar upp och ser att det bolmar upp svart rök ur symaskinen. Jag springer fram och drar ur sladden. Jag får maskinen att sluta ryka men den luktar äckligt av gammal farlig plast.
Just nu är jag mest deppig för att min "bebis" är kaputt och jag fasar över att den förmodligen inte går att laga.

Någon som har en gammal maskin hemma som ni vill bli av med eller vet vart man kan köpa billiga och bra maskiner som både syr i lakanstyg och tyngre jeanstyger.

Är en aning desperat!

Kommentarer
Postat av: E

Om du har vägarna förbi Borås finns det en affär där som säljer bra begagnade symaskiner till vettigt pris. Men som sagt Borås. I Halmstad tror jag mest på symaskinsaffären på Karl IX:s väg.. Lycka till!

2010-01-12 @ 09:30:25
Postat av: Callie

Åh! Tack så mycket! Ska kolla upp det direkt!

2010-01-12 @ 09:31:54
URL: http://callieslounge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0