En eloge till Smäm!

Jag brukar inte länka till andras bloggar, känns så "stalkigt". Men jag har hittat en blogg som jag känner mig hemma i, den är så kreativ, färgglad, vacker och... faktiskt lagom. Det finns så många bloggar som går ut på att snacka skit och hetsa varandra. Jag upplever den här bloggen som rent genuin och äkta.
Jag skulle vilja citera henne genom att köra en  "copy-paste" nedan ur ett av hennes inlägg, jag hoppas Smäm inte har något emot det.

Tankar och kommentarer

Det är ofta det klagas på långa texter i bloggvärlden och vikten av att använda bilder. Jag tror iofs inte att någon missuppfattar och tänker att man helst inte ska skriva någonting utan bara använda bilder, men ibland faller jag dit själv. Att publicera bildinlägg efter bildinlägg kan bli rätt tråkigt. En bild är för mig mycket enklare att publicera än en text och även om jag tycker att det är roligt att skriva finner jag mig själv glömma bort det allt för ofta.

Jag fick en kommentar idag som fick mig att minnas :)

Jag blir oerhört glad av kommentarer och läser precis varenda en. Det känns kanske onödigt att nämna att man läser sina kommentarer, men många tror nog att folk som får många kommentarer slutar att uppskatta dom och inte tar sig tid att läsa. Hand upp någon som inte läser sina kommentarer? Det är ju det roligaste man kan få efter ett blogginlägg och en av grejerna som gör det roligt att fortsätta.

I början av mitt bloggskrivande var jag dålig på att kommentera hos andra. Visst är det konstigt, men jag kände mig alltid lite fånig. Varför skulle någon vara intresserad av att veta vad jag tycker? Dom får ju ändå så många kommentarer. Lathet, osv. Ibland var jag tyst för att jag inte ville avslöja att jag varit inne och läst.

Högt räknat kan man nog säga att ungefär 10% kommenterar ett vanligt inlägg. Fyller man år kanske 20% kommenterar. Jag undrar varför det tar emot? Nu menar jag inte folk som vanligtvis skriver, man behöver ju inte kommentera precis varenda inlägg. Men folk som läser och läser och aldrig kommenterar. Skulle vara skoj att veta varför.

Sedan finns ju motsatsen. Alla bloggare (spamflickor) som kommenterar sådant man inte läst bara för att få många kommentarer till sin egen blogg. Snäppet värre än att inte få några alls.


Hon har så rätt! En Eloge till Smäm!

Kommentarer
Postat av: smäm

nämen :) söt du är.

2009-10-24 @ 11:47:36
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0